Då var min tid med Commodoren Gösta över. Efter underkännande i besiktningen med efterföljande dyra reparationer var tålamodet slut. Det ska till en V8 för sådana kostnader inte en rak 6:a! Annonsen gick ut på blocket en söndag och på onsdagen hämtade Michael Arnesson i Åmotsfors Gösta och körde hem honom till Värmland. Han bor granne med en motorklubb med miggar, tiggar, bock- och falsmaskiner och ska originalrenovera honom. Jag är utlovad bilder på resultatet framme i vår, ska bli spännande och naturligtvis publiceras dom här.Vid försäljningstillfället startade han utan att klicka, släppte ingen form av olja någonstans och uppförde sig på sitt allra bästa sätt. Förmodligen för 10 kkr mer än vad jag fick. Jag gick inte på något sätt jämt upp. Men jag har ägt, kört och reparerat en Commodore Coupé av 70-årsmodell och läst mig en hel del om entusiastbilar. Nästa projekt planeras nu. Krav (från olika håll).
1. Cab
2. Alla ska få plats....
3. Gärna svart
4. Min 240 hk (mitt krav)
Vi får se vad det kan landa i!?
Så bloggen kommer att fortsätta med nya provkörningar, ev. köp och uppdatering om vad som händer men med ovanstående kravlista kan det bli lite händelselöst ett tag... Så till sist lite Gösta-bilder innan han lämnade mig.
Så kraftfull på gästparkeringen!
Så stilig i profil, redo för äventyr!
Blänkande vinyl, krom och matt lack i skymmningen!
Det sista jag såg av honom innan han försvann ut i natten.....




Inga kommentarer:
Skicka en kommentar