Under tiden går jag omkring och funderar och spanar. Funderar på vad jag gjort, det kommer att bli dyrt det här och spanar efter saker jag och bilen kan behöva.
Sådana här fanns det inte med i min bil, det tror jag jag behöver (inte just den men....)
Och sedan är det ju det där med färgen. Just nu är prio att få den körbar längre sträckor, därefter en liten fundering på vad som kan göras med motorn... Det pratas om planade toppar, T-kam, andra grenrör och förgasare, helt enkelt mer effekt, bättre ax och högre fart, så fort man nu vågar köra Gösta. Åsa gapar och skriker när det saktas ned från 60 km/h till svängfart i en korsning men det är klart, bromsskivorna är nog inte helt plana. Kupén behöver nog en översyn också. Men frågan är om man kan byta matta och dona inne i bilen innan man åtgärdat den eventuella rost som måste ordnas i bottenplattor balkar mm (inte för att jag sett så mycket men den finns). Färger var det ja!
De jag tänker mig är:
Bronsmetallic, känns tidstypisk och klassiskt snygg!
Eller ljust, ljust rosa, känns mer raggaraktigt men ändå....
Eller kanske mer Opligt, dvs någon starkt gul variant även om det spontant känns som det kom mer med de senare 70-talsmodellerna?
Så ni som har goda tips, råd och åsikter, delge dem gärna! Hur ska jag trimma min bil, vilken effekt och kostnad kan jag tänkas få? Kan jag dona inuti innan exteriören är fixad? Och vilken färg ska jag ha på bilen när jag väl kommer till den delen av mitt beslutsfattande. Jag tar även emot goda förslag på fälgar för framtiden men då får de vara bra mycket bättre än mina Mags (och billiga).
Riktlinje för tänk är inte originalrenovering utan schysst utseende och lagom mycket prestandaökningsrenovering.



.jpg)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar